Skip to main content

Elke dag opnieuw communiceren we met vrienden, familie maar ook collega’s, klanten en leveranciers. Telecommunicatie is dan ook een belangrijk gegeven tijdens het uitvoeren van je job.

Bij acom rekenen we dan ook steeds op enkele communicatietools. We geven je graag mee welke tools we dagelijks gebruiken om de communicatie tussen collega’s en onze klanten te onderhouden.

  1. Microsoft Outlook

    Outlook is het programma dat gebruikt kan worden om mails te raadplegen, beantwoorden en versturen.
    Mails zijn dan ook een cruciaal onderdeel van onze communicatiemogelijkheden met klanten. Met Outlook kun je niet alleen je mails beheren, maar je kunt hier ook gebruik maken van een agenda en takenlijst. Zo kun je al je meetings, deadlines en rustdagen inplannen vanuit Outlook.

  2. Microsoft Teams

    Microsoft Teams is een programma dat we tijdens de pandemie allemaal net wat beter hebben leren kennen. En met een goede reden,  Teams is namelijk een uitgebreid programma waar je kan koppelen met programma’s zoals Outlook, SharePoint, etc. Deel je bestanden met je team, bel met je collega’s, organiseer online meetings, plan projecten en nog zoveel meer met de uitgebreide mogelijkheden van Microsoft Teams.

    Bij acom gebruiken we Teams voor interne communicatie in de chat, video meetings met collega’s en klanten, het overlopen van projecten per afdeling, … ✔

    Heb je nog vragen over de mogelijkheden van Teams? Contacteer ons zeker even en we helpen je graag verder!

  3. 3CX

    Ook telefonie is bij acom een groot onderdeel van de communicatie met klanten. Denk maar aan onze Service Desk die u dagelijks telefonisch te woord staan bij technische problemen. 📞
    Hiervoor rekenen we op de telefooncentrale van 3CX.
    Een cloud telefooncentrale die, naast bellen, verschillende vormen van communicatiemogelijkheden voorziet. Zo kunt u bijvoorbeeld videomeetings organiseren, chatten en zelfs de chatbox van je website koppelen.

    Voor ons zijn de meest interessante functies van 3CX de uitgebreide callcenterfuncties, de CRM-integratie en de Microsoft 365 integratie. 👍

  4. Autotask

    Autotask is het programma dat we gebruiken voor het verwerken van onze klantenaccounts, stockbeheer, bestellingen, support tickets en nog heel wat andere zaken. Niet meteen een programma dat je zou linken aan communicatie dus. 😉 Echter loopt ook heel wat van onze communicatie via dit platform.
    De vragen die gesteld worden via mail worden in tickets geregistreerd en kunnen zo behandeld worden door onze collega’s. Ook bestellingen worden opgevolgd via de tickets, zo kan elke collega, opmerkingen toevoegen en ook de gewerkte uren registreren die voor dat project nodig waren.
    Onze Service Desk zal ook steeds tickets aanmaken voor telefonische bijstand, zo is iedereen op de hoogte van de stand van zaken bij onze klanten.

Welke communicatietools gebruik jij tijdens het werken? 🤔